De aangifte moet weer de deur uit
Het is weer zo ver: de Belastingdienst wil dat we onze aangifte invullen en insturen. Voor veel mensen, zeker voor zelfstandigen, is dat ieder jaar weer even zweten. Want als je aangiftebelasting 2015 gaat doen moet je zorgen dat je administratie op orde is en dat alle informatie klopt. Aan de hand van je aangifte wordt immers bepaald of je geld terugkrijgt of juist moet bijbetalen. Bijbetalen doen de meeste mensen liever niet, dus is het zaak dat je alles goed op een rijtje hebt zodat je aangifte in ieder geval correct de deur uit gaat.
Houd een goede administratie bij
Als je als zelfstandige werkt is het zaak om een goede administratie bij te houden van je gewerkte uren en je inkomsten en uitgaven. Als je dat doet dan ben je al een heel eind, want dan kun je aan de hand van je eigen boekhouding zo de gegevens opzoeken die je nodig hebt om aangifte te doen. Zorg dat je alle bonnen van gemaakte kosten bij de hand hebt, bewaar ze in een map zodat ze niet gaan rondzwerven en je ernaar op zoek moet als je aangifte gaat doen. Zet je maandelijkse inkomsten in een Excel bestand als je geen boekhoudprogramma gebruikt en je ziet aan het einde van het jaar precies hoeveel je hebt gefactureerd. Maak voor je eigen duidelijkheid onderscheid tussen de bedragen met en zonder BTW. De BTW moet je afdragen en valt dus niet onder inkomsten.
BAS ondersteunt je
Belastingaangifteservice.nl is een bekende en vertrouwde speler binnen de markt van belastingaangiftehulp. Wij hebben diverse erkende belastingexperts in dienst die je graag van dienst zijn. Wij houden de bedrijfskosten laag en dit resulteert in onze lage tarieven. Zo verdien je de prijs die je betaalt al snel terug in het belastingvoordeel. Wij onderscheiden ons van de andere partijen, door een klantrelatie om te bouwen met jou, als relatie. Jouw belangen staan centraal bij ons. Jij bent bij ons écht een klant en niet slechts een dossiernummer.
Neem vandaag nog contact met ons op en ervaar het zelf.